Program pos mobile

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako środki reklamowe, które posiadają za zadanie wspieranie sprzedaży w celu sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale jest wtedy pomysł przeznaczony dla wszystkiego sklepu, który współpracuj z wszelkim miejscem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną promocją w sklepie.

cap 816Zobacz opis w pdf

 

Materiały reklamowe, ale jakie? W magazyn materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama będąca wiedze o produkcie; stojak na reklamy łącznie z reklamami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka umieszczona na półce sklepowej znana w logo firmy oraz inne informacje; stand to trybunka, która stała opatrzona brandem marki służy dla hostess w obiektu reklamy produktu w artykule sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to domowa nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z konkretnym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy dojścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na domu, w jakim oznacza się placówka, a w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Istotną kwestią istnieje zatem żebym kaseton był właśnie duży, a treść idealnie dostosowana do reszty, by była przede wszystkim dostępna – im mniej wiedzy na kasetonie tym lepiej. Innymi nowszymi lekami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które wyświetlają ofertę motywującą do obrotu. Wyspa lub tzw. końcówka w wielkich sklepach opatrzona licznymi komunikatami, które mają zachęcić konsumenta. Warto tu nadmienić, że wyspa czy końcówka to pewien z faktów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy rozłożyć na dwie grupy: gładkie i zdrowe. Te doskonałe toż wyjątkowo trudne materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a twarde to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która jednoczy producentów materiałów POS to POPAI. Warto dodać, iż istnieje ostatnie instytucja non-profit i została ubrana w 1936 r. a więc jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W własnym kraju oddział stowarzyszenia powstał w 2008 r.