Podzial reklamy ze wzgledu na przedmiot

Wszystek spośród nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z dowolnego miejsca; czyli obecne w stron billboardów, plakatów, albo i reklam telewizyjnych i radiowych. Reklamy mogą wziąć wiele form, zawsze mają jakąś funkcję: powinny przekonać nas do skupienia się danym towarem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam jednak muszą dbać o czymś niezmiernie ważnym. Ludziom nie można niczego rozkazać, jednak ważna ich zmanipulować, by (nawet etapem nie do końca świadomie) wykonali prac, których od nich przewidujemy. I tu idziemy do swego problemu, lub do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani bezpośrednio z marketingiem, popularne są podziały informacji ze względu na media, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest jeszcze jakieś bardzo istotny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, więc ze powodu na rzecz. Tak wtedy możemy stanowić reklamy szeptane, informacyjne, lecz jednocześnie reklamy typu francuskiego czy nawet polskiego.

Czym różnią się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najcięższa do zdefiniowania – jest więc po prostu przekaz, iż jesteśmy preparat do zaoferowania dla mężczyznę. Reklama francuska choć będzie próbowała sprzedać nam dany towar pokazując go w forma żartobliwy. Z zmian reklama typu polskiego będzie kontynuowała do pewnych kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń lub same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najlepsza jest reklama typu szeptanego. Żeby ją okazać, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, że stanowimy w biznesie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym spojrzeniem, rzuca się w bliskim ruchu i od razu zaczyna wychwalać produkt, nie patrząc na polskie protesty, że tak właściwie jeszcze się nie zdecydowaliśmy bądź i „tylko oglądamy”. Ten model sprzedaży sprawia, że przeżywamy się przytłoczeni, śledzeni, wynosimy z razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i kiedy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną mówić do innego sprzedawcy, że niedawno kupili dla naszego partnera koszulę w współczesnym biznesie, zaczną wychwalać produkt. Spowoduje to, że my, przypadkowi słuchacze, zainteresujemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie osiągniemy tę jedną koszulę, zapłacimy za nią i spełnieni wyjdziemy, nie będąc do celu świadomości, że tylko zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Lub jest do zjawisko dobre? Dla użytkowników płaciło się, że nie, w wyniku nikt nie wymaga być kierowanym. Tylko dla sprzedawców jak dużo. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko samo z jakiej branży, z ostatniego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do tyłu się sprawdza.